Compartir a:
Quins tràmits cal fer amb la pensió d’un familiar que ha mort?
La mort d’un familiar implica fer tot un seguit de gestions amb l’administració, inclosos els referents a la pensió. Un dels tràmits més comuns, quan la persona morta era pensionista, és posar-se en contacte amb la Seguretat Social per anunciar el decés. Lògicament, la defunció del pensionista la comunicaran els familiars i és obligatori comunicar-la, ja que l’omissió de l’obligació de comunicar pot ser motiu d’infracció.
Es comunicarà a qualsevol dels Centres d’Atenció i Informació de la Seguretat Social de l’Institut Nacional de la Seguretat Social de la xarxa nacional. Aquest tipus de gestió es pot fer tant en línia com a les oficines, només cal aportar el certificat de defunció del pensionista. El certificat mèdic de defunció és el document oficial que acredita la mort d’una persona. L’expedeix el metge que va tractar el difunt, i ha de ser estès en el model oficial del Col·legi de Metges. Posteriorment, el certificat cal presentar-lo al Registre Civil per a la seva inscripció.
Per als pensionistes que residien a l’estranger, la notificació es farà a la Direcció Provincial de l’INSS que li gestiona la pensió o a la Conselleria Laboral de l’Ambaixada d’Espanya del lloc de residència.
Aquest contingut és exclusiu per als membres de CLUB65
Oferim activitats, experiències i continguts interessants per a persones inquietes com tu, amb energia, projectes i propòsits, amb ganes de gaudir, d’aprendre i de compartir.
Quins tràmits cal fer amb la pensió d’un familiar que ha mort?
La mort d’un familiar implica fer tot un seguit de gestions amb l’administració, inclosos els referents a la pensió. Un dels tràmits més comuns, quan la persona morta era pensionista, és posar-se en contacte amb la Seguretat Social per anunciar el decés. Lògicament, la defunció del pensionista la comunicaran els familiars i és obligatori comunicar-la, ja que l’omissió de l’obligació de comunicar pot ser motiu d’infracció.
Es comunicarà a qualsevol dels Centres d’Atenció i Informació de la Seguretat Social de l’Institut Nacional de la Seguretat Social de la xarxa nacional. Aquest tipus de gestió es pot fer tant en línia com a les oficines, només cal aportar el certificat de defunció del pensionista. El certificat mèdic de defunció és el document oficial que acredita la mort d’una persona. L’expedeix el metge que va tractar el difunt, i ha de ser estès en el model oficial del Col·legi de Metges. Posteriorment, el certificat cal presentar-lo al Registre Civil per a la seva inscripció.
Per als pensionistes que residien a l’estranger, la notificació es farà a la Direcció Provincial de l’INSS que li gestiona la pensió o a la Conselleria Laboral de l’Ambaixada d’Espanya del lloc de residència.
Aquest contingut és exclusiu per als membres de CLUB65
Oferim activitats, experiències i continguts interessants per a persones inquietes com tu, amb energia, projectes i propòsits, amb ganes de gaudir, d’aprendre i de compartir.